מאמרים

איך לעבור ראיון עבודה

אנחנו נמצאים בעולם תחרותי, אין ספק שעל כל משרה שאתם רצים עליה יהיו עשרות שיש להם יותר ניסיון, יותר ידע אקדמי, יותר סיבות שהם יהיו בתפקיד ולא אתם, אז למה בכל זאת אתם? מה יש בכם? למה אתם ולא מישהו אחר.

הטכניקות שאתן לכם היום יתנו לכם יתרון שעובד על עקרון אחד בודד, שעסקים עושים עם אנשים אם יש לכם אפילו את הכלים הבסיסיים להתקבל לתפקיד אני עם הטכניקות האלה אעצים לכם את הכלים האלה כדי שתיתפסו יותר אטרקטיביים מכל רשימת המועמדים.

כשאנחנו מגיעים לראיון עבודה אנחנו צריכים להבין שעוד לפני שנכנסנו לראיון עצמו הראיון כבר התחיל, אנשים מסתכלים עלינו מהשנייה הראשונה ומתחילים לבסס את הדעה שלהם עלינו. לכן נקפיד על הדברים הבאים כי כמו שאומרים "אין שני לרושם ראשוני".

הלבוש עושה את האדם

ראיתי לא מעט פעמים אנשים שבוחרים להמעיט בחשיבות של הלבוש שלהם כשהם מגיעים לראיונות עבודה והאמת שזה לא משנה איזה סוג עבודה זה. אנחנו צריכים לוודא שאנחנו מגיעים בלבוש שמתאים למה שמקובל בחברה הזו, למשל יש מקומות שכולם שם לבושים בג'ינס וטי שירט או מקומות שכל העובדים מסתובבים עם מכנסי ברמודה וגופיות אז לא יהיה הגיוני שנבוא לבושים אלגנט, אבל כן נשקיע בבגדים הכי יפים שלנו בסגנון שמתאים לאופי של העבודה שאליה אנחנו רוצים להתקבל. אני זוכר שפעם אחת שהלכתי להתראיין למשרת מכירות יוקרתית ראיתי שאין לי בגד שהוא מספיק מכובד לראיון, אז הלכתי וקניתי חולצה מכופתרת ומכנס שעלו לי לא מעט כסף כדי לשדר את מה שהיה חשוב לי לשדר.

אבל לא מספיק רק שהלבוש יתאים כי אנחנו צריכים לשים לב שגם אין קרעים או לכלוך ושהבגדים יושבים עלינו טוב, שלא בטעות יהיה ענק עלינו ואז ניתפס כקטנים וגם לא צמוד עלינו מידי כדי שלא ניתפס כאנשים חסרי מודעות.

הצבע של החולצה צריך להיות בצבעים ניטרליים כמו לבן/שחור ופחות בצבעים צועקים (אלא אם כן זה חלק מסגנון הלבוש של העובדים).

יציבה וביטחון עצמי

היציבה שלנו מעידה על רמת הביטחון העצמי שלנו ועם תיקונים קלים לא רק שאנחנו יכולים להיתפס כאנשים בעלי ביטחון עצמי גבוה אלא להשפיע על הביטחון העצמי שלנו בפועל. כל מה שאתם צריכים לעשות בין אם זה בעמידה או בישיבה, אתם צריכים ליישר את הגב, למתוח את הראש כלפי מעלה תוך כדי שהמבט שלכם מביט קדימה, לפתוח את בית החזה ולקחת את הכתפיים אחורה ולהרפות. תנסו לעשות את זה מול המראה ואתם תיראו שינוי עצום ביחס של איך שאתם עכשיו לבין השינוי המטורף שיתחולל.

אנרגיה לא נמנום

כשאתם יושבים, חייכו ודברו בצורה שבה שומעים אתכם כמו שצריך, לא לצעוק אבל גם לא לדבר חלש ומנומנם. האדם שמולכם צריך להרגיש שהוא לא מתאמץ כדי לשמוע אתכם ולהרגיש שאתם אנשים אופטימיים וחברותיים. בסופו של יום אנחנו בוחרים לעבוד עם אנשים שיהיה לנו כיף לעבוד איתם והכי כיף לעבוד עם אנשים שהם חיוביים, שמחים ואנרגטיים.

אם תעשו רק את הפעולות האלה אתם תראו את ההשפעה של זה על האדם שמולכם, אתם תזהו שהוא מחייך אליכם, קשוב ורוצה להכיר אתכם יותר.

בנוסף תשאלו את עצמכם לפני הריאיון מה תכונות האישיות שיש בי שהם הכי ישמחו לדעת שיש לי, ונסו לדמיין את עצמכם איך אתם יכולים לשדר להם דרך שפת הגוף בטחון עצמי, רגוע, אמינות, חמימות, פתיחות ושקיפות.

אל תמעיטו בערך של הרושם הראשוני וחיבור עם אנשים, אלה הם הכלים שעושים את כל ההבדל שבעולם.

בהצלחה בראיון!

אהבתם? מוזמנים לשתף!

קצת על רונן גולן

רונן גולן, איש עסקים, יזם והמומחה המוביל בישראל לשפת גוף ותקשורת בינאישית.
לאחר 25 שנים שלמד וחקר את נושא שפת הגוף ומיקרו הבעות הפנים מהמומחים הגדולים בעולם (ביניהם ד”ר פול אקמן, ג’ו נבארו ומארק באודן) ולאחר אינספור ניתוחי אישיות של אלפי אנשים. פתח רונן את חברת “הכוח לקרוא אנשים” ואת “BLC” הפועלים ללימודי קריאת שפת גוף, מיקרו הבעות פנים, העצמת ביטחון עצמי ותקשורת בינאישית.
קראו עוד

הרשמה לניוזלטר

אסור לפספס

אולי יעניין אותך גם...
איך מנהלים משא ומתן

אנחנו חיים בתקופת זמן הכי קשוחה מבחינה תחרותית, לכל מוצר או שירות יש אינספור מתחרים. כמות האנרגיה שאנחנו מוציאים כדי להגיע למצב שבו הלקוח מקבל

קרא עוד »